Voorzitter van Stichting Papegaai undercover

Om onze campagne tegen de vogelmarkten kracht bij te zetten ging onze voorzitter Jan Hooimeijer zaterdag 24 oktober undercover naar de vogelmarkt in de TT Hallen te Assen. Samen met een documentaire maker heeft hij de misstanden welke zich tijdens vogelmarkten voordoen weten vast te leggen. De beelden die zij hierbij gemaakt hebben zullen binnenkort in een mini documentaire te zien zijn.

Het was een enerverende dag voor onze voorzitter. Voordat hij naar de vogelmarkt kon, moest hij nog door een visagiste onherkenbaar gemaakt worden. Samen met een documentaire maker en journalist heeft hij vervolgens gedurende de dag met diverse handelaren gesproken en beelden gemaakt van de omstandigheden op deze vogelmarkt. Met deze beelden en het verhaal van de journalist is er voldoende materiaal om onze standpunten duidelijk te maken, ook aan mensen die nog nooit een vogelmarkt bezocht hebben. We hopen nu heel snel voldoende draagkracht te krijgen voor onze campagne tegen de vogelmarkten. Hier kunt u ons steunen door onze petitie te tekenen.

Geplaatst op: 28-10-2015